matilda-info om min tid med nisse(o lite annat;))!

 
 
 
 
 
Jag började inte rida nisse för en 2009,före det så hjälpte min syster till när mamma hade honom. Mamma hjälpte hennes kompis med att ta hand om honom, så hon,mamma och en annan tjej delade på honom.
jag spelade mest fotboll förr och var rädd för stora hästar men när jag började följa med mamma och se när hon tog hand om nisse och att min syster skulle börja rida fick mig att bli sugen på att börja rida med. så när jag var 8 år så anmälde vi oss till att få börja rida på SRK!
efter första ridningen så var jag hur glad som helst! minns hur jag skröt hemma om ridläraren sagt att jag var duktig,kände mig som värsta proffset haha..
 
efter några år började jag hjälpa mamma med nisse(ninzetto)
har kämpat på i några år nu och det går bättre och bättre. men i våras så märkte mamma att han var riktigt halt när jag skulle rida, vi kände på benet och det var som en svullnad på senan, tiden gick och vi lät han stå, benet blev inte bättre, de tog honom till veterinären och de visade sig att han fått en blödning. vi fick medicin och han skulle skrittas i en månad sen så skulle vi åka tillbaka med honom dit.
mamma och ägaren pratade om vad som hänt och bestämde att om han inte blir bättre så skulle vi låta dom avliva honom.
(Med tanke på hans höga ålder och att veterinären sagt att sånna skador på äldre hästar kan ta flera månader innan de läkt..)
så den månaden kändes som sista tiden med han nästan..
MEN som tur var så blev benet bättre och vi kunde sätta igång han ingen!
nu får man bara hoppas på att de inte kommer tillbaka för benet är fortfarande svullet då och då...
 
~2009~
 
~2011~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0