Jonna - Visste du att....

...jag alltid rider med ett allround/hopp spö på Max? Spelar ingen roll vad vi ska göra, om jag rider med spö rider jag med ett allround/hopp.
Jag har bara ridit med ett dressyrspö några enstaka gånger.
Varför jag gör det är för att han är en herre med humör! Om man ska peta till han med spöt bör man göra det på halsen och inte på rumpan. För om man gör det på rumpan sparkar han bakut och blir sur haha.
Om han dessutom tycker det är jobbigt och man lägger till spöt på rumpan är chansen stor att man flyger ;)
Ett dressyrspö är ju längre och det kan vara svårt att hålla koll på det, det kan lätt vidröra rumpan även fast man inte vill det. Då tycker jag det är onödigt att rida med ett sånt och göra han upprörd när ett allround funkar lika bra!
Kan vara svårt att se men här rider jag med ett dressyrspö, kan ju säga att jag var väääldigt arg på han detta ridpass haha ojoj....
 
 

Kommentarer
Postat av: Danne

SV: Ja, vad roligt!! :D

Snygga schabrak du hade! Diggar nog Scapat mest, dom är kanonbra och jäkla snygga :P

2012-07-08 @ 15:33:11
URL: http://hastkillen.devote.se
Postat av: Danne

SV: Haha ;)
Jag har oranga och limegröna Scapa schabraken, dom är grymt snygga på Vulkan som är mörkbrun :) Vilka Scapan har du? :)

2012-07-08 @ 16:40:38
URL: http://hastkillen.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0