Jonna - Morgondagen

Morgondagen kommer se ut såhär att jag först kommer att flytta alla mina hästgrejor till stallet (Tove moppar dit mig hehe), därefter kommer jag hämta in Max från hagen. Den han går i nu är lååångt in i skogen, han ska dock gå i en hage närmare stallet nu när jag ska "hyra" honom. Annars skulle jag behöva gå typ 12334 mil varje dag och dö av ansträngning haha....
Eftersom Max nu har gått på bete i närmare 4 veckor (!) utan att ha blivit riden så har han tappat en del. Dvs man kan inte hoppa upp och rida ett stenhårt dressyrpass eller hoppa en bana om och om igen nu första dagen. Utan man måste ta det lugnt. Därför har jag bara tänkt skritta och trava lite på honom på hoppebanan.
Vi får se hur det går att sadla nu också. Han har ju inte haft på sig en sadel på 4 veckor. (För er som inte visste det så har Max sadeltvång)  Om han skulle få panik och göra försök till att lägga sig kommer jag såklart inte att rida med sadel, utan då får jag rida barbacka. Tror dock det kommer gå bra om jag mutar honom med karameller!
Tove kommer följa med som min paparazzi så bilder kommer komma! :)
 
Fina killen!

Kommentarer
Postat av: Danne

SV: Ok, synd! Haha klart jag har! :P Men vet du?, testade en borste och piggarna vek sig och gick av direk... Så även om dom är magiska så är dom för kassa! :(

2012-07-15 @ 20:34:35
URL: http://hastkillen.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0