Jonna - Max i veckan

Max har sen i Måndags då jag red dressyr på banan fått fara ut 2 gånger och därefter ridits på banan ytterligare 2 gånger. Båda gångerna vi for ut så red vi barbacka och Max har skött sig hur bra som helst! Andra gången vi for ut (igår) galopperade vi till och med! Bästa Max ♥
Idag hade jag tänkt att vi skulle markarbeta lite, Amanda kommer vara våran hjälpreda haha.
Hon och Tove fick faktiskt testa rida Max lite häromdagen, Tove red fram han en stund och Amanda skrittade av honom! Tove tyckte inte att han var fin :( Amanda "red" honom inte utan hon åkte bara mest, men hon ska få rida han mer sen!
Han har varit skitfin hela veckan, så får hoppas att det håller i sig!
Blir förresten tokig på alla dessa jävla mygg och vafan de nu är, de äter upp Max även fast jag mojsar in myggspray på honom. Igår blev jag så less på det så då ställde jag honom i vattensplitan, Matilda fick mata honom med kraft och sen tog jag 2 myggsprayer(olika till och med) och spejade gärnet. Han höll sig i skinnet och var jätteduktig lill Maxen! Så nu borde alla småäckelkryp hålla sig borta!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0