Jonna - Latast i stan

Det är nu klart att det inte är något fel på Max, han är helt frisk bara jävligt tjock och lat! Han kan också ha haft träningsvärk och därav hans konstiga beteende.
Han fick ju vila igår, sprang bara lite med han inne i manegen så att Amanda kunde kolla på han, om han halta eller visade något. Han visade såklart inget! Så idag red jag. Red dock inne i manegen (har ju bara ridit ute på hoppebanan eller i skogen förr).
Helt normal var han, dock hade han lite attityd och tänkte minsann inte jobba!
Det är så jobbigt för Max ska man helst ta ifrån galoppen, alltså att man galopperar mycket och så får man mer gratis i traven. Nu går det inte att kräva något av honom utan att han bryter av.... Och om man väcker upp han med spöt blir han så otroligt grinig och sparkar bakut och då går det inte att rida för då är han spänd osvosvosv. Inte fan hjälper mina ponnysparkar heller! Värsta ilands promblemen har jag!
Nä blä, imorrn ska då jag fara ut i skogen och bara åka häst.
Såhär kan man ju säga att han gjorde under hela ridpasset idag ;) ^
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0