Jonna - Fettojävel

I Onsdags red jag ju på banan, skulle "trimma lite dressyr" wiiie, dock så gick det åt helvete rent ut sagt... Det går nämligen inte att rida det där fettot.
Det går att skritta och trava i ca 10-15 min. Sen kan man galoppera 1 varv på en volt om man har tur.
Så ungefär det hann jag med i Onsdags innan han tjurade ihop.
Jag hade tänkt kräva mer av han i galoppen och det gick ju såklart bajs.
Han sparkade bara bakut av spöt (även fast  jag använde det där framme) så då tog jag på mig ett par sporrar istället och tänkte att ja men nu så. Men NEJ. Hann galoppera 3 språng innan han sparka bakut. Så då tog jag av mig dem, red utan spö, utan någonting. Testade galoppera och nog fan ska han sparka bakut ändå.
Så det var ju bara att lämna galoppen och försöka trava och skritta lite istället, det gick ju såklart inte heller. För då har det där fettot tjurat ihop så pass mycket att han vägrar ta ett steg fram. Sluta med att jag hoppade av och sprang med honom!
 

Kommentarer
Postat av: Danne

SV: Du kan spamma mindre!! ;)

2012-07-27 @ 19:41:32
URL: http://hastkillen.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0