Jonna - Veckans Max

Ja i veckan har det inte varit så väldans bra uppdatering. Men vi har helt enkelt inte haft tid med bloggen!
I Tisdags for vi ut barbacka i skogen och busade på. Då fick Max för sig att bocka....Första gången han har gjort det med mig ute. Han gjorde det några gånger och sen pratade jag lite allvar med honom och så var det nog med det ;)
 
I Onsdags hade såklart Max en super lös sko. På en sida hade alla sömmar släppt förutom 1 som hängde lös. Som tur var kunde en ridlärare slå dit 2 sömmar så skon satt ändå någorlunda bra! Så fettot fick motioneras ändå!
Jag red lite först och sen fick Fanny (en kompis) rida Max lite. Tror hon tyckte han va liite fin ändå och det är ju såklart kul! 
 
I Torsdags hade hästfan dragit av sig skon.......Men jag testade rida lite inne och det gick jättebra, han ömmade ingenting så det var bara att köra på. Själva ridpasset gick sådär, han har absolut 0 kondition haha.
 
Igår försökte samma ridlärare att slå på en sko men det gick inte så han får gå med 1 sko haha. Men det går ju ändå att rida då han inte är så ömfotad, bara jag håller mig till mjukt underlag!
Igår orkade jag inte riktigt rida (standard typ?) så jag red lite barbacka på hoppebanan. Det gick väl helt okej, nöjd iaf!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Fanny

Han var faktiskt liiite fin måste jag erkänna, tack för att jag fick testa honom!:D ska skicka bilderna jag tog sen!:)

2012-08-11 @ 22:41:20
Postat av: Danne

SV: Haha nej tack;) Jag pallar verkligen inte lat hästar.. :O

2012-08-12 @ 16:24:49
URL: http://hastkillen.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0