Jonna - Skrevkross

I Fredags for vi ju som sagt barbacka ut i skogen. Fast före det red jag Emil lite på gläntan, han är ju inte helt igångsatt så red bara i 30 min. Och ojoj, den där hästen är inte lättriden! haha, jag dog efter typ 10 min...Men med tanke på att det var första gången jag red ett "dressyrpass" på honom på över 1 månad så är jag nöjd. Det är ju ändå ryttaren det är fel på!
  Vi for ut med Max och gänget på förbjudna (en väg ute i skogen). Det är ganska mycket vattenpölar där och Max hatar att gå igenom dem så när vi kom och skulle galoppera mot en vattenpöl tvärnita han och tog antingen ett hopp över eller slank åt sidan haha. Och över en vattenpöl tvärnita han och tog väääärldens skutt, kan ju säga en sak Skrevkross. Tackar gud för att jag inte är kille!
Påvägen hem körde jag och Tove travtävling! Såklart vann ju jag och Max ;)
Tove och Deviz blev diskvalificerade(så sjukt krångligt ord...) för Deviz stack liksom iväg i galopp haha.
Vi avslutade hästarna lite på gläntan och guuuuuuud, Max!! Va hände!? Så himla fin, alltså åh de va ju helt sjukt!
Min häst är bäst! ♥
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: alma

Sv: Haha ja de gör jag, vad bra då:D

2012-08-05 @ 12:32:31
URL: http://www.bananpalm.blogg.se
Postat av: Thelma

Sv: Hihi, ja en aning ;) de hade tydligen inte funderat på att klippa svansen på den heller..

2012-08-05 @ 13:31:36
URL: http://minturbo.blogg.se
Postat av: Danne

Ibland är de bra att inte ha snopp ;-)Hahaha!

Grattis att du vann travtävlingen! Inte ens jag som har en ridtravare vinner när jag och syrran har våra travtävlingar..

2012-08-05 @ 15:10:18
URL: http://hastkillen.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0