Jonna - Quasimodo sitsen

Ja, som rubriken lyder så har jag en såkallad Quasimodo sits när jag rider!
Haha, det finns nog inget som heter "Quasimodo sitsen" men det är mitt smeknamn på min fina(läs fula) sits!
När jag rider är jag långt ifrån upprät och när det blir jobbigt att rida faller jag ihop ännu mer, sitter som en säck potatis! En sak som förstör min sits ännu mer är mina förbannade axlar som jag kutar fram. Det är inte bara i ridningen utan jag går med mina axlar framåt i vanliga fall också. Vilket inte är bra. Har redan börjat få ont i ryggen pga det.
Så jag måste verkligen börja sträcka bak axlarna, jag fösöker faktiskt att göra det då och då men då rubbar de sig inte en millimeter haha!

Kommentarer
Postat av: Danne

SV: Tack för tipset! :D Har testat snok. Aachen och remont funkar bäst, har man aachen så sitter ju bettet ändå still melan snokremmen och engelska nosgrimman vilket hjälper lite att hålla bettet på plats. Dock är Vulkan vääldigt "döv i munnen", jag skulle kunna hålla hur hårt som helst men han bryr sig inte ett dugg, och de gör att även fast jag försöker ställa han så drar han, lättar jag på tygeln så drar han iväg med huvvet ännu mer.. Haha inte lätt direkt! Och jag skulle behövt en ponnymartingal för att martingalen skulla ha någon som helst funktion :( Alla full är för långa :S Rider bara du max eller är han liksom ridskolehäst som alla rider flera gånger per dag? Tror de skulle vara lättare att "plocka fram" om du fick mer tid att satsa på det liksom, rida svårare grupper kanske och liksom att bara du tränar han varje dag så att ni blir riktigt team, då tror jag han blir bättre och bättre!!

2012-08-07 @ 10:50:48
URL: http://hastkillen.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0