Jonna - Ojoj

Igår hade vi ju våran första specialidrott. Vi red dock inte utan fick bara info och sådär. + en läxa! haha ja ni läste rätt ;) Vi pratade nämligen om att många inte tar ridsporten som en sport och att vi ryttare nog brer på det dära. Vi tränar ju inte på gym flera gånger i veckan, vi tänker inte på våran kost och vi har inte det där "sporttänket" helt enkelt. Och om man inte är i form och inte har konditionen som krävs för att orka rida i 50-60 min är det orättvist mot både sig själv och hästen att förvänta sig att de ska gå bra osv.
Därför ska vi nu skriva en matdagbok i 4 veckor framöver, det är våran läxa!
Sen ska vi även börja ha fysträningar varje Torsdag. Vi ska helt enkelt komma i form och tänka på våran hälsa!
Tror det kommer göra susen för ridningen då jag inte orkar rida i 50 min, orkar kanske rida i 15 min om jag har tur ;) Så får hoppas att det ger resultat! Blir spännande att se. Det är väldigt kul att skriva ner allt man äter må jag säga, kommer ta ett bra tag för mig att få ner allt på papper hahahah.
 

Kommentarer
Postat av: alma

Sv: Jaha, man kanske kan komma och fota nån dag?:) Om du vill då?:)

2012-08-28 @ 13:36:32
URL: http://www.bananpalm.blogg.se
Postat av: Danne

SV: Du har så rätt så! Har jag tur så kommer jag efter studenten iaf förstå hur man använder en avancerad miniräknare!! haha ;)

2012-08-28 @ 18:21:04
URL: http://hastkillen.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0