Jonna - Åhå!

Igår red jag lille Max inne i manegen då vädret har varit helt åt helvete dåligt. Alltså jag och Amanda cyklade till stallet ba tralalala och så börjar det åska och spöregna, därefter börjar det hagla...Så vi trampade fort som fan till stallet, sen gick vi och hämtade grimskaften och sprang ut för att rädda hästarna från haglet. Vet ni hur ont det gjorde att springa till hagen?! Man fick typ blåmärken av hagelkulorna...Dessutom så haglade det ju bara mer och mer! Helt sjukt. Men kul, haha!
När jag hämtade Max frös han så mycket så att han skakade, lill masken.
Hästarna fick iaf stå inne och torka lite innan vi red, vi behövde också torka och värma oss kan jag ju säga ;) Min mobil tog sina sista andetag idag också, det gick tyvärr inte att rädda livet på den. R.I.P.
Efter att de torkat så red vi, och fy satan så fin Max va! Kunde galoppera och kräva lite av honom och de blev ändå inga dumheter, åhå! Finfina häst.
Han var värd flera miljoner igår!
 
Taggad häst inför sin första lokala tävling!^
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0