Tove - Dressyr

Ringde min ridlärare igår och frågade om jag fick rida dressyr istället för hoppning, då jag ska rida kurs i helgen.

Har inte ridit han på nån vecka så jag ville känna lite på honom.

Men smarta jag glömde mina ridvantar hemma och jag kan verkligen inte rida utan, får skavsår direkt..

Deviz var i alla fall jättefin, i början haha.

Vi övade först på halvhalter, gick väl så där, han var lite väl seg men det gick bättre sedan när jag hade fått igång honom!

Sen jobbade vi på volterna i galopp, på öppna sidan skulle vi korta och den slutna öka.

Devvan var jättefiiiin och han kortade ganska bra faktiskt, han är nämligen inte så bra på det:)

Men efter den galoppen hade mina fingrar fått stryk..

Så resten av ridpasset red jag med 2 fingrar och då orkade jag inte rida ihop honom och så blev han stark istället.

Men han var ändå fin stundvis då.

Sedan red vi mer galopp på andra volten, sen skänkelvikningar och slutade med att öka på diagonalen.

Jag är jättenöjd med honom och taggar till ikväll, men är lite osäker hur det kommer gå med mina fingrar..

och stackars devvii fick skavsår igår av sin sadelgjord, så ska kolla om det finns nån fårskinnstunnel jag kan låna och ha ikväll ♥

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0