Jonna - Ridpasset i Torsdags

Red ju som jag skrivit förut dressyr på Max förra Torsdagen på min ridlektion. Han har varit igångsatt ca 2 veckor och gått ridlektioner ca ½ vecka. Så till mesta dels har han blivit riden av ridlärarna och det KÄNNS! Max var tokfin på den lektionen! Det är verkligen stor skillnad på honom! Istället för att jag skulle behöva bråkas med honom 90% av ridpasset kunde jag rida mjukt och följsamt. Vilket var hur uderbart som helst! Han var faktiskt relativt avslappnad och jobbade på bra! Min ridlärare tror att han var så bråkig osv för att han hade ont eller liknande då en häst verkligen inte ska vara som han var då. Han behövde den här vilan och är nu finare än nånsin! Och det känns såklart jättekul! Är verkligen riktigt glad och taggad nu när de mesta har släppt till! 
Får bara hoppas att det håller i sig också ;)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0