Jonna - Fina ponny!!

Red ju lite dressyr på Lady Melodie igår! Hon var väldigt väldigt fin!
Dock kunde hon tjura ihop när hon tyckte att jag krävde lite för mycket av henne ;)
Vi började med att skritta på 3 serpentinbågar och skulle varje gång vi kom till medellinjen göra en halt. I varje halt skulle hon slänga ut rumpan åt antingen höger eller vänster och därmed välta en massa koner! Efter vi skrittat på serpentinbågarna ett tag började vi trava på dem också, nu med en skrittövergång på 4 skrittsteg varje gång vi passerade medellinjen.
Ibörjan var hon lite sladdrig och spänd därav blev övergångarna inte så lyckade men efter ett tag blev det så mycket bättre! Allt eftersom skrittade vi bara 3 steg, 2 steg och slutligen 1 steg. Hon blev bara finare och finare och övergångarna blev bättre och bättre! Sen började vi göra en halvhalt istället för skrittövergång. När vi skulle försöka oss på halvhalter var hon inte riktigt med på noterna. Det löste vi med att jag gjorde en "längre" halvhalt dvs att hon fick trava lite saktare 2-3 travsteg för att sen öka. Jag kunde succesivt ta bort travstegen och göra en "riktig" halvhalt!
I galoppen vet jag inte riktigt vad som hände, haha. Direkt i fattningen sprang hon iväg och sen när jag skulle börja jobba henne dog hon och bröt av till trav. Tro mig, jag har ridit väldigt sega hästar så jag kan hålla igång en häst i galopp, dock inte denna dam! Hon kunde tokgaloppera för att sen, helt plötsligt, börja trava världens travar trav! Dock fick jag till en fin galopp i slutet! Så jag är helnöjd!
Lady är verkligen en superfin ponny som jag mer än gärna rider igen!


Såhär fin var hon^ hahah nä inte riktigt! Men nästan!


Kommentarer
Postat av: Matilda

Hon är fin!

2012-04-13 @ 19:57:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0