Jonna - Carre kurs dag 2

I Söndags red jag ett andra ridpass för Carre! Denna gång var vi först i gamla manegen och sen gick vi till nya. Tog sporrar detta ridpass för att känna hur han blev(har nämligen aldrig ridit honom med sporrar). Han blir ju bara irriterad och därmed spänd om man använder sig av spöt. Iaf så tyckte jag han var väldigt hackig och han kändes nästan som förut dvs innan han blev behandlad och med tanke på vad min ridlärare hade sagt blev jag riktigt orolig. Så jag bad Carre att kolla på Max men hon kunde inte se något och sa att det nog var för att han var ogymnastigerad (stavningen på det där haha) Och eftersom hon sa att det var lugnt fortsatte vi att rida. Vi gjorde lite sidvärtsrörelser längs långsidorna och Max bara for iväg som en ångvält.
När man lägger till skänkeln går han bara iväg och lägger sig i handen. Så han blir väldigt svårbromsad och slaffsar bara iväg. Han gör inga korrekta sidvärtsrörelser. Carre blev lite less på Max så hon kom och tog tag i en tygel och hjälpte mig att bromsa haha! Hon fick ta i må ja säga ;) Efter det skärpte han till sig och insåg att det inte var så behagligt att fara iväg sådär. Han flyttade faktiskt riktigt fint några vändor! Sen gjorde vi samma sak i trav fast vi la in 2-3 10 metersvolter på långsidorna också. Ibörjan gick det sisådär. Red ju lätt och mes red som. Men satte jag mig ner och började rida mer ordentligt och J Ä V L A R. Så otroligt äckligt fin han blev! Han gjorde hur fina "flyttningar" som helst och han var samlad och fin och aaaaaaaaaaahh! Sinnessjukt! Och när vi skulle göra övergångar, gah! Vilken känsla! Finafinafina häst! Är verkligen nöjd som ett as över detta ridpass! Det var som om allt klicka på en gång! ♥
Efter första ridpasset tyckte jag att Carre inte verkade vara så bra men Oh my. Hon äger. Hon måste bara komma upp igen så att jag får rida för henne igen!








Foto: Amanda Norgren


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0