Jonna - Carre kurs dag 1

I Fredags red ju vi Carre kurs, det var faktiskt första gången jag red för henne!
Vi var i nya manegen då och jag upplevde att Max blev lite mer spänd än vad han var dagen före. Och när han blir spänd blir han väldigt svår. Han var mest stretig i vänstervarvet och kändes inte alls som dagen före. Men efter ett tag gick det mycket bättre då han slappnade av och slutade streta. Blev orolig när han var sådär spänd och stretig då han inte var det dagen före, min ridlärare sa ju att han varit sådär stretig och konstig för att han haft ont eller liknande innan han blev behandlad. Men det kändes bra i slutändan iaf! Eftersom att han var så himla fin på lektionen dagen före tror jag att jag förväntade mig en ännu finare Max på kursen och blev därför lite smått besviken när det gick så pass "dåligt" som det gjorde. Är ändå ganska så nöjd med det ridpasset!










Foto: Matilda Eriksson ©


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0